Tabellák
 
¤¤¤Speedway Hírek¤¤¤
¤¤¤Speedway Hírek¤¤¤ : A valóság nem ártalmas

A valóság nem ártalmas

P.Edit  2013.06.25. 12:59

Pompár László a Big’s MSC elnökhelyettese egy nyílt levelet juttatott el portálunknak, amit most teljes egészében változtatások nélkül megosztunk Önökkel.


Elöljáróban engedtessék meg, hogy én is hozzátegyem saját véleményem az íráshoz. Úgyis, mint az oldal szerkesztője és sportbíró is, aki minden mórahalmi versenyen részt vett. Az utolsó versenyt érte az a kritika, hogy úgymond névtelen a mezőny és a mi versenyzőink veteránok. A névtelen mezőny viszont egy nagyon jó versenyt produkált, aki elment a 8. futam után az bánhatja, hogy nem maradt végig. Voltak látványos előzések, körbemotorozások, dráma. A mindössze 15 esztendő ®iga Kovačič magyarországi első bemutatkozását is kár lett volna kihagyni, hiszen nagyon nagy tehetség, aki magabiztosan mozgott a mórahalmi pályán is és 10 pontot szerzett a szlovénoknak. Több előzésnek is szemtanúja voltam, de a legizgalmasabbat Hynek Stichauer produkálta, amikor az utolsó pillanatban, szinte a célban előzött, miután négy körön keresztül kergette ellenfelét.

Nagy Patrik motorja vezető helyen a 3. kör végén állt le és hiába kezdett el vele Patrik a hőségben szaladni a cél felé, hogy ne körözzék le, ez sajnos nem sikerült neki. Pedig még szándékában lett volna a motorját egy körön keresztül körbetolni. Ugyanebben a futamban Ladislav Vida is így járt. Nyugodt szívvel állítom, ezek a versenyzők minden tiszteletet megérdemelnek. Mint ahogy minden tiszteletem Nagy Róberté és Tihanyi Sándoré, akik mivel Benkő Roland és Magosi Norbert nem tudtak rajthoz állni vállalták, hogy segítik a magyar csapatot. Tették ezt szívvel-lélekkel motorozva. Maximális tiszteletem feléjük, hogy ennyi idősen, rekkenő hőségben igazi csapatemberként viselkedtek. A depóban jó volt látnom, ahogy a magyar csapat egyként számol, próbálnak egymásnak segíteni abban, hogy melyik íven motorozzanak, ki helyett kit cseréljenek.

Egyszóval a negatív kritikákat nem igazán értem és nagyon rossz érzés olvasni őket. Hiszen pozitívan kellene hozzáállni mindenhez, mert szeretett sportunk már nagyon a végét járja. Mindössze 7 hadra fogható versenyzőnk maradt (ha beleszámoljuk Nagy Róbertet és Tihanyi Sándort is). Persze, mivel szabad vélemény-nyilvánítás van, elfogadható a negatív kritika is, azonban várnám a pozitív véleményeket is sokszor, ez azonban valahogy mindig rendre elmarad.

Csak egy példa, Nagy Patrik kiment életében először Angliába, ahol, mint tudjuk, nem egyszerű pályákon motoroznak még az Elit Ligában is, nemhogy a Premier Ligában, ahová Patrik meghívást kapott. Tisztességesen végigmotorozta a „dágvány” pályán a versenyt és szerzett egy pontot. Jött is a negatív kritika rögtön. De amikor Pardubicében az utolsó futamában felhozta a magyar csapatot a dobogó második fokára és a csapat legjobbja volt, a kritikus olvasóink már szótlanok maradtak.

Az ilyesfajta hozzáállás tipikus magyar módszer. Minden versenyzőt doppingol, ha dicsérik, miért kell ezt a félmaréknyi versenyzőnket is lehordani? Szerintem, aki motorra ül, azt intsék le akár az utolsó helyen is, de tisztelnünk kell(ene). A pálya állapotával kapcsolatban csak annyit tennék hozzá, hogy a versenyen maximális teljesítményt nyújtó Filip Sitera (és több másik versenyző is) dicsérte a pályát, miszerint nagyon jó pálya és nagyon jól motorozható.

Alábbiakban pedig a fent említett nyílt levelet olvashatják:

A valóság nem ártalmas
Aki végig ott volt, meg előtte is…

Az alábbi gondolatok azzal a szándékkal kerültek „papírra”, hogy a néhány kritikai tartalmat illetően (ami jó vagy kevésbé jó szándékkal került napvilágra) azért a valódi történések mellett se menjünk el szótlanul. Ha más munkáját kritika éri, önmagában még nem baj, mivel tanulni lehet belőle. Ugyanakkor tanulságként csak az a kritika szolgálhat, amely valós és lehetőleg igazságos tartalomra épül. Szomorú, de tény, hogy a legutóbbi mórahalmi salakmotorversennyel kapcsolatos vélemények sajnos nem voltak túl igazságosak, ezzel együtt a valós történésekkel még csak halvány tekintetben sem hozhatóak szinkronba a bejegyzések. Következzék most csak néhány kritika cáfolata, leginkább azért, hogy e speedway portált olvasók megítélése is helyre kerülhessen.

A verseny pontosan kezdődött, az első futamra 17:07 perc magasságában csapódott fel a startszalag. Ezt követően valóban egy hosszú, 50 perces szakasz következett, amely alapvető indokául azaz egyszerű tény szolgált, hogy minden versenyzőnek engedélyezett volt ezekben a futamokban a futamok előtti plusz két kör megtétele bemelegítés céljából. Persze voltak ebben az etapban bukások is, melyek szintén közrejátszottak a hosszas első forduló lebonyolításában.

Nem mellesleg a közelmúltban is találkozattunk olyan versennyel, ahol bemelegítő körök nélkül is eddig tartott az első négy futam. Akkor - nagyon helyesen persze - az ezzel kapcsolatos jajkiáltásokról nem halhattunk. A második négy futam azonban majdnem pontosan fél óra alatt bonyolódott le, ami hát közelében sem jár az elhangzott időbeli kritikai megállapításnak. Végül csak még egy adat: a jegyzőkönyv tanúsága szerint a mentő 20.06 perc magasságában hagyta el a helyszínt, egyes megítélések szerint ez nem is olyan szokatlan adat. 

A pálya valóban lehetett volna jobb is, de mint tudjuk, a príma minőség elérése esetenként a legjobb szándékok ellenére sem sikerül. Aki pedig az egyíves pályára panaszkodik, tán nem volna baj, ha sűrűbben látogatná a létesítményt, és akkor értené, hogy ebbéli véleményével miért marad magára. Akik a pályakarbantartásban találták meg negatívumaikat a versenyben, azoknak az üzenet az, hogy sok dolog valóban nem ment még olajozottan, de talán elviselhető egy olyan versenybírói gárda szereplése mellett némi fennakadás, akik idén vizsgáztak, és lelkesedésből, pusztán a sport szeretetétől hajtva végezték megbízatásukat. Köszönet jár érte nekik, már csak azért is, mert igyekeztek a tökéletességre törni, még ha igyekezetük nem is mindenki számára tűnt nyilvánvalónak. Számukra azonban pozitív üzenet lehet, hogy a verseny hivatalból megbízott szakmai vezetői (köztük a vezetőbíró is) lényegesen pozitívabb osztályzatot állított ki annál, amit a kritikus hozzászólásokban olvasgatni lehet.

Hogy van még hova javulni? Kétségtelen, de itt még hosszú ideig nem fogja senki porolni magát azzal, hogy mennyire profi a helyzet, ugyanakkor mindenki igyekszik elkövetni minden tőle telhetőt a közönség igényeinek kielégítésére. Aki pedig azt hirdeti, hogy drága volt a belépőjegy, előfordulhat, hogy érdemes lenne tájékozódnia arról, hogy máshol mi mennyibe kerül, hiszen ha elővételben jutott valaki a karszalaghoz, azt valamivel több, mint 5 euróért már megtehette. Persze a jegy az mindig drága, akárcsak az élet, mert ma már nincsenek azok a Volán társaságok, akik csak úgy hozzávágtak a speedwayhez pár tíz milliót azzal, hogy na gyerünk fiúk, szervezzetek versenyt. Ha valaki akarja, megtalálhatja a jót is abban, hogy nagyjából 5 hét alatt a 3. versenyünkre készülünk, van, ahol egész évben nincs ennyi. Az pedig kimondottan szomorú, ha valaki hite szerint csakis a nagy nevek felsorakoztatásakor láthat jó versenyt. Ha ez így lenne, hiába is minden próbálkozás a magyar salakmotoros élet újjáélesztésére.  S ha valaki olyan rosszul érezte magát, hogy ezek után csak a nevekre hajlandó meglátogatni a mórahalmi ovált, annak talán a sport nem is annyira lényeges.  Láttunk már olyan versenyt, ahol a nevek adták a leggyengébb láncszemet, vagy éppen a csinnadrattával beharangozottakkal ellentétben el sem jött a favorit. Hogy kinek mi a jó, bizony az is igen relatív, hiszen van, aki kemény párharcot szeretne; van, aki szaftos bukásokat látna, hogy szörnyülködhessen; de akad olyan is, akinek minden mindegy, csak az Ő kedvencét láthassa első helyen, s végül van, aki pedig azért nem marad le, mert élvezi az egész kisugárzását. S ez így is van rendjén.

De hogy ne csupán a Mórahalommal kapcsolatos hozzászólásokról ejtsünk szót, igenis gratulálunk Magosi Norbertnak és Benkő Rolandnak, hogy indulhattak Lonigoban. Ezért is tapsolta meg a mórahalmi közönség Őket, mert aki 8 futam után még képes volt a helyszínen maradni, a távolból is szívből szorított a mi fiainknak, s tette ezt annak ellenére is, hogy  a két fiú hiánya okán tudta, hogy az általa látogatott esemény sikerül majd kevésbé küzdelmesre ezáltal. Néha tényleg az az ember benyomása, hogy a savanyú a szőlő alapon egyeseknek már minden mindegy, gyorsan elfelejtik, hogy egy-egy verseny megszervezését több hetes, és igen intenzív munka előzi meg, hogy a versenyző, aki starthoz áll, ha jól, ha rosszul szerepel, felkészülése is kőkemény napokat vesz igénybe a leghétköznapibb versenyen való tisztességes helytállás érdekében is.

Összegezve tehát a szervezők továbbra is várnak minden salaksportot szerető érdeklődőt versenyeikre, nincs ez másként a most következő hétvégén sem. Az is jó, ha építő észrevételek kerülnek megfogalmazásra, persze azzal a felütéssel, hogy annak egyetlen tanulsága ne a valójában minden jóindulatot nélkülöző vélemény megvillanása legyen, mert talán az mindenki számára ismert lehet, hogy az  ilyesmi semmit sem segít, hanem kizárólag csupán fájdalmat okoz, szervezőnek, lelkes segítőnek, s végső soron a sportunkat szerető közönség javarészének egyaránt.

Üdvözlettel, egy fanatikus szurkoló: Pompár László, a Big’s MSC elnökhelyettese

4 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
2013.06.26. 15:11
only

nem megbántva Miskolcot de a korretség kedvéért: ott is voltak 3 - 3,5 órás ligaversenyek, ami 15 futam. a többi előtt le a kalappal.

2013.06.26. 09:53
backlinesheriff

Pontosan ezt akartam én is írni. Picit  korai a negatív kritikák miatti megbántódás! Előbb-utóbb Mórahalmon is rá fognak jönni arra, amire Miskolcon már rájöttünk, nevezetesen, a magyar embereknek nem érdemes salakmotor versenyeket rendezni (tisztelet a kivételnek) ! 

Soha, semmi nem jó! Amikor olyan sztárok motoroztak Miskolcon, mint Crump, Hancock, Pedersen, és még sorolhatnám, azt hittük, hogy imádni fogják az emberek. Tévedtünk. Olyan reakciók voltak, hogy minek ennyi pénzt kidobni ezekért a versenyzőkért, ennyi pénzből több "kisebb" versenyzőt lehetett volna, stb. Ha nem voltak "nagy" nevek, akkor ugyan azt kaptuk, mint most Mórahalom. Pedig, ha csak a ligaversenyekre gondolunk, olyan szenzációs versenyeket láthattunk, amilyenek még jó darabig nem lesznek itthon!

A pálya mindíg szar volt. Ha sok bukás volt, azért, ha nem volt bukás, azért, ha volt előzés akkor azért, ha nem, akkor azért! A jegyárakat mindíg sokallták, pedig évek óta 2000 ft. volt , még a kiemelt versenyekre is! A magyar már csak ilyen! 

Azért az elszomorít, hogy ezen a portálon soha nem olvastam hasonló, " védelmező" írást Miskolccal kapcsolatban a szerkesztőktől, pedig az is salakmotor VOLT!   


2013.06.25 14:41
Tommyboy

„ nyugi, nyugi, ez még csak az első év, lesz ez még így se...

Miskolcon 8 év szunya után újjáéledt valami. 10 év alatt volt ez meg az, mégis egyesek szerint semmi sem volt. Ha mégis volt valami akkor az mind szar volt. Kritika nélkül nincs élet a hazánkban. "Kritizálónak még sosem állítottak szobrot, viszont a kritizáltnak igen".

Egy olyan országban élünk ahol világhűrű szőlőültetvények vannak, mégis mindenkinek savanyú a szőlő. No meg a szomszéd fűje mindig zöldebb.

Fura a korai kiakadás, ennyi erővel a miskolci vezér már rég felkötötte volna magát az első fára.

2013.06.25. 23:32
pocus

Jacsó már annak idején a "profi" nézőközönségre építve magasra tette a lécet(Rikó,liga....)Nagy viszont  szolidabban építi fel a jövőt de legalább SZERVEZ meccseket.Ebből Gyula és talán Debrecen(Gp,Eb nem számít) is kimarad úgy hogy sok sikert,kitartást a szervezőknek

2013.06.25. 14:41
Tommyboy

nyugi, nyugi, ez még csak az első év, lesz ez még így se...

Miskolcon 8 év szunya után újjáéledt valami. 10 év alatt volt ez meg az, mégis egyesek szerint semmi sem volt. Ha mégis volt valami akkor az mind szar volt. Kritika nélkül nincs élet a hazánkban. "Kritizálónak még sosem állítottak szobrot, viszont a kritizáltnak igen".

Egy olyan országban élünk ahol világhűrű szőlőültetvények vannak, mégis mindenkinek savanyú a szőlő. No meg a szomszéd fűje mindig zöldebb.

Fura a korai kiakadás, ennyi erővel a miskolci vezér már rég felkötötte volna magát az első fára.

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
 
Szavazás
Ki nyeri a Páros EB-t

Cseh-Köztársagág (26 / 23%)
Lengyelország (44 / 39%)
Ukrajna (2 / 2%)
Magyarország (19 / 17%)
Oroszország (13 / 11%)
Lettország (8 / 7%)
Németország (2 / 2%)

Szavazatok száma: 114

Létrehozás időpontja:
2014-10-13 12:02:30

Szavazás lezárva:
2014-10-25 18:11:14


Lezárt szavazások
 
Tabellák
H.   Versenyző Össz.
1. Patryk Dudek  56
2. Fredrik Lindgren 48
3. Niels K.Iversen 44
4. Leon Madsen 42
5. Bartosz Zmarzlik 41
6. Antonio Lindbäck 38
7. Bartosz Smektala 35
8. Robert Lambert 34
    Teljes bajnoki tabella

 

H.   Versenyző Össz.
1. Leon Madsen -
2. Jaroslaw Hampel -
3. Robert Lambert -
4. Mikkel Michelsen -
5. Antonio Lindbäck -
6. - - -
7. -   -
8. -   -
    Teljes bajnoki tabella

H Versenyző Nemzet pont
1 Bartosz Smektala 20
2 Maksym Drabik 19
3 Robert Lambert Great Britain 13
4 Dominik Kubera 12
5 Andreas Lyager 12
6 Patrick Hansen 10
7 Fredrik Jakobsen 7
8 Daniel Bweley Great Britain 6
    Teljes bajnoki tabella

 
A hét képe

 

 
Hozzászólások
 
Mi az a speedway?

 
Kereső az Oldalon

 

 
 

 

 

 

Látogatók
Indulás: 2009-03-02
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 




SWC Döntő  Teljes verseny

 

 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!