Hogyan tovább?
P.Edit 2013.03.18. 12:49
Továbbra sem látszik konszolidálódni a magyar salakmotorsport helyzete. A szakágvezetésen belül nincs probléma, azonban klubok között óriási szakadék tátong, melynek befedésére egyelőre nem látszik esély.
A helyzetre megoldást jelentene, ha a felek megpróbálnának szót érteni egymással, azonban túl nagyok a nézetkülönbségek a konfliktus feloldásához. A két ellentétes oldal: a jelenlegi szakágvezetés valamint a miskolci és a gyulai klub.
Nem tisztem és nem is óhajtok belefolyni a két oldal vitájába, azonban, mint egy független salakmotoros hírportál szerkesztője, úgy gondolom, minden vélemény találjon meghallgatásra. Most a miskolci klub által képviselt álláspontot olvashatják, de természetesen mindenkinek a véleményét - aki álláspontját elküldi az ügyben portálunknak vagy megosztja bármilyen hírportálon - megosztjuk Önökkel.
Az alábbiakban, a speedway.hu portálon közzétett blog bejegyzést teljes egészében elolvashatják Önök is:
"Blog: felszállt a fehér füst
A szemüveges fiú blogja tovább folytatódik...
Felszállt a fehér füst, beiktatták a magyar salakmotorozás új pápáját. Úgy döntöttem, nem hagyhatom szó nélkül a kialakult helyzetet. Nem, nem örvendeni szeretnék, csak megismertetni a valós tényeket mindenkivel. Mielőtt bárki megvádolna, nem elkezdeni akarom a sárdobálást, hanem megválaszolni rá. Ugyanis a sárdobálás tavaly ősz óta intenzíven tart, és még véletlenül sem szeretnék mindenféle egyesületi honlapoknak reklámot csinálni, de az ott megjelentek, a mostani történések, ez egész „konklávé”, és leginkább a Miskolc felé hónapok óta tartó masszív és undorító támadássorozat arra késztet, hogy megismertessem mindenkivel a másik oldal - egyben a kialakult egész helyzet – valódiságát.
Olvasom a székfoglaló elnevezésű irományt:
”A közelmúltban a MAMS tisztújító közgyűlést tartott, ahol az új elnökségben a korábbi várakozásoknak megfelelően menedzser szemléletű személyi összetétel került kialakításra. A tisztújító közgyűlést követően a klubok által közelmúltban írásban leadott javaslatok alapján szövetségünk elnöksége a javaslatok szabályszerűségének megállapítása után személyemet nevezte meg a salakszakág új vezetőjének, mely megbízatást, a bizalmat ezúton is megköszönve elfogadtam.”
Nagy Róbert írta ezeket a sorokat - illetve dehogyis, hiszen ő egy ilyen írást nem tud összehozni (vélhetően Vadász János salakmotor-szakértő és íródeák volt a kivitelezője)- és ezek a sorok bőven megérnek egy választ. Csakis a tények kedvéért:
A szakágvezető jelölés úgy történik, hogy a salakmotor szakágban jelenlévő klubok elküldik a MAMS-nak a jelöltjüket, az elnökség pedig ennek figyelembevételével kinevezi a vezetőt. Ezek a jelölések az alábbiak szerint alakultak, Debrecen, Gyula és Miskolc jelölése Kiss Szabolcsra esett. Ennek figyelembevételével a Bigs’ (Nagy Róbert klubja) jelölésével együtt is 3:1 lenne az arány Kiss Szabolcs javára. És láss csodát. Hirtelen megjelentek a szakágunkban új egyesületek, akik egy csapásra megváltoztatták az arányokat. Ezek a klubok Nagy Róbert felkérésére befogadtak egy-egy salakmotor versenyzőt (?), váltottak a saját (elsősorban Szupermoto vagy Enduro) szakágukon túlmenően egy salakszakágra is érvényes licencet, és leadtak Nagy Róbertre szakágvezető jelölést. Nos, így lett a 3:1-ből hirtelen 4:3. És hogy miért tettem kérdőjelet a salakmotor versenyző mögé? Az egyik klubba Nagy Róbert a 60-as éveit taposó Fogas Imrét delegálta (!), a másikba az előbb említett úriember fiát – aki amatőr alapon motorozgat Robert fennhatósága alatt-, a Big’s-ben Nagy Patrik versenyez ebben a szezonban, a Motomax SE-vel pedig elhitette, hogy neki – azaz Nagy Róbertnek – nincs klubja, ezért váltsanak már egy licencet (!). Szép, nem…?
Amikor kiderültek ezek a szánalmas mutyizások - nem tudom máshogy minősíteni - , kettő azaz kettő klub emelt szót ellene, Miskolc és Gyula. Ez a két klub küldött egy levelet a nyitó szakági értekezletre, és jelezte az új szakági vezetésnek és a jelenlévő MAMS elnöknek, hogy nem tartja legitimnek az itt összeverődött társaságot. Természetesen nem történt semmi, a levélben megfogalmazott kifogások leperegtek a jelenlévőkről, és a helyzettel teljesen tisztában lévő debreceni klubvezető sem tett érdemi kifogást, beállt a mutyizók sorába.
Az értekezletről készült egy jegyzőkönyv. Tanulságos. Azt gondolom, mindent elárul a jövőnkről. Javaslom végigolvasni és értelmezni, bár nem lesz könnyű. Érdemes megnézni az arányokat is benne, vajon az új salakmotor-szakágvezetés mennyi munkát és figyelmet szán a saját sportjának érdemi részére, és mennyit a hamis ígéretekkel kecsegtető FlatTrack témának és egyéb maszlagoknak. És különösen felhívnám a figyelmet azokra a lejegyzőkönyvezett adatokra, mely szerint a debreceni alapítvány levizsgáztatott 50 főnyi gyereksereget, és arra is, hogy Jacsó Tibor tartozása miatt Lengyelországban nem szolgálják ki a magyarokat az AirFence-gyártók. (tehát ezért nincs Mórahalomnak lufipalánkja...!) Nem szép dolog a régi szakág által meghozott döntéseket sem az elnök jóváhagyó közbenjárása mellett felülírni, de úgy látszik, az új társaságnak mindez nem okoz semmiféle morális problémát. De miért is okozna… A Nagy Róbert által Miskolc vonatkozásában tett aknamunkákra még külön fejezetet kell szánnom."
A szakági gyűlés jegyzőkönyvét megtekinthetik, ha IDE kattintanak!
|
Baranyai speedway club. Ők??