A pályák biztonsága fő tényező!
V.Laci 2013.02.03. 14:34
A pályák biztonsága a legfontosabb biztonsági tényező a salakmotorsportban, de úgy látszik vannak kivételek .
Szeretnénk egy rövid idézetet feleleveníteni,hogy nyissuk ki az emberek szemét mi is folyik itt igazából.A pályát üzemeltetők szerint minden a legnagyobb rendben van, de vajon ezt tényleg komolyan gondolják …. Ezt közvetlenül a baleset után napon nyilatkozta Cristóbal Mulet:
"Bahía Blanca-n 60 esztendeje rendeznek versenyeket. A "matracokat" néhány éve helyeztük el a pályán’’ –mondta Cristóbal Mulet
Na már itt kezd komolyan az ember gondolkodni,miről is beszél ez az úriember. Emlékezzünk vissza az elmúlt két évben is csak szivacs darabok voltak néhány helyen nekitámasztgatva a palánknak. A tavalyi junior VB-n egyértelműen ott volt a lufi-palánk,de ezen kívül most is a megfelelő helyen kellett volna lennie.
Fim szabály leírás szerint az is meg van határozva, hogy az 1. kanyarban 18, a 2-ben 19 modulos lufinak kell lennie.
Folytassuk tovább…
’’Minden versenyen további dolgokat adunk hozzá. Az, hogy hiányzott néhány, lehetséges, mivel a kevésbé veszélyesnek vélt részekre kevesebb került, ugyanis a FIM szabálykönyvét követve a pályának nem ezen része hordozza magában a legnagyobb veszélyforrást." magyarázta a Febomi Főhatóság.
Kedves sportbarátok!Miről is beszélünk …. Kérdezem én, ha a kanyarközép nem számít veszélyforrásnak,akkor mi????? Nagyon nehéz lenne találgatásokba bocsátkozni,hogy mi lett volna ha a megfelelő helyen van kifeszítve a lufi-palánk és hogyan végződött volna ez a sajnálatos történet. Nagy valószínűséggel nem így végződött volna
Véleményem szerint ez a pálya csak az autósport szerelmeseinek nyújt megfelelő,de még itt sem biztos,hogy teljesen kielégítő biztonságot.Gondoljunk csak bele Európában mi történne egy ilyen pályával? Egyszerűen bezárnák !!! Magyarországon meg a miskolci pályát a mostani állapota szerint nem tartják alkalmasnak. Ugyan már miről beszélünk….
|