2014.09.22. 01:51, Sz.Peti
A helyszínre körülbelül délután egy órakor érkeztem, ahol hazánk legújabb salakpályája felett felhős, borult időjárás uralkodott. A depóba beérve kiderült, hogy Vida Szabolcs betegség miatt nem tudja vállalni a viadalt, így az osztrák Jannik Klein a tartalék sorból főversenyzővé avanzsált. A rajtszám sorsolás valamint a kötelező gépátvétel után fél három körül elkezdődött a bevonulás. A versenyzőket nagymotorokon vitték be, s őket még körülbelül húsz motoros követte ezzel bámulatos látványt nyújtva az oválpályán. A bevonulást követően felcsendült hazánk himnusza majd elkezdődött a hivatalos ceremónia.
Elsőként, természetesen a Nagyhalász Speedway Ring megálmodója, megépíttetője s egyben tulajdonosa Albók József szólalt fel. Ünnepélyes beszédében megemlítette, hogy a versenypálya három év kemény munkájának gyümölcse és kitért jövőbeni terveire is. A jövőben fejleszteni szeretnék a nézőteret és utánpótlást is szeretnének nevelni. Megemlítette még, hogy 2015-ben nemzetközi kvalifikációs versenyt rendeznének Nagyhalászban. Beszédjét követően Hermann Henrik a Magyar Motosport Szövetség elnöke szólalt fel, aki tavalyi évben tett látogatásának tapasztalatait osztotta meg a kilátogató közönségnek. A beszédeket követően bemutatták a nap főszereplőit, majd hamarosan kezdődött az első futam.
A pályaavató verseny első futamában Fekete Sándor piros starthelyről nagyszerű rajtot fogott, melynek köszönhetően az ideális íven haladva megnyerte a futamot Tihanyi Sándor, Balogh Csaba valamint Jannik Klein előtt. A második futam beszállójában Tabaka Róbert kis híján bukott ám ügyesen megfogta motorját a debreceni versenyző. Eközben Benkő Roland állt az élre aki magabiztos futamgyőzelmet aratott Kovács Roland valamint Nagy Patrik előtt. A harmadik futamban parázs ütközeteket és látványos előzéseket láthattunk Tabaka József és Magosi Norbert jóvoltából, s a párharcot végül az előbbi nyerte így három ponttal lett gazdagabb. A harmadik helyen Nagy Róbert míg a negyediken Vida Péter végzett.
A negyedik futam startját követően Tabaka József hatalmasat bukott és sajnos az osztrák Jannik Klein nem tudta kikerülni így szinte keresztülgázolt a debreceni salakoson. Jocyt hosszú percekig vizsgálták a salakon, majd a mentőbe tették. A mentő a debreceni Kenézy Gyula korházba szállította, ahol később kiderült, hogy jobb lapockája eltörött.
Fotók: Szőllősi Miklós
Az újraindított futamban Fekete Sándor és Kovács Roland nagyot csatázott de végül a hazai színekben induló Kovács Roland lett a befutó Fekete Sándor és Jannik Klein előtt. Az ötödik futamban Magosi Norbert állt az élre aki a szegély mellett haladt, míg az őt üldöző Benkő Roland a külső ívet választotta. Kettejük négy körön át tartó párharcát végül a külső íven motorozó Benkő nyerte aki két futam után maximum pontszámmal várta a folytatást. A hatodik futam a két „nagy öreg” és a két ifjú párharcát hozta. Míg az „öregek” az élen addig a fiatalok hátul csatáztak keményen a pontokért. A futamot végül Nagy Robi nyerte Tihanyi Sándor, Tabaka Róbert valamint Vida Péter előtt.
A hetedik futamban Magosi Norbert parádés rajtjának köszönhetően az élre állt, s magabiztos futamgyőzelmet aratott. A nyolcadik futamból Balogh Csaba két perc miatt kizárásra került, míg a start Vida Péternek sikerült a legjobban, aki kívülről körbemotorozta Nagy Patrikot. Körülbelül három körig vezette a futamot, majd Patrik belülről megelőzte így Vidának a két ponttal kellett megelégednie. A kilencedik etapban az addig 5 pontos Kovács Roland és maximum pontszámmal rendelkező Benkő Roland csaptak össze, s kettejük párharcát végül a külső íven gyorsan közlekedő Benkő nyerte, így továbbra is legyőzhetetlennek bizonyult. A tízedik futamot nagy küzdelmek árán ugyan, de Kovács Roland nyerte aki 10 ponttal zárta az alapszakaszt míg a második helyen Nagy Patrik s a harmadikon Fekete Sándor végzett. Mindkettőjük 7-7 pontot gyűjtött az alapszakasz során.
Az alapszakasz utolsó előtti futamában Benkő Roland ismét nyert, ezúttal Nagy Róbertet utasította maga mögé. A harmadik helyen Tabaka Róbert végzett míg Jannik Klein az utolsó helyen elesett, ám motorját kitolta így futamismétlésre nem került sor. Az alapszakasz utolsó egyben tizenkettedik futama elég kaotikusra sikeredett, hiszen eleinte 2 fős futamra számítottunk – hiszen Balogh Csaba előző futamát sem vállalta technikai gondok miatt – végül megérkezett s hárman álltak a rajtszalag mögé. A futamot sokáig Subi vezette ám az utolsó kanyarban Magosi elé vágott s bezsebelte a három pontot. Az alapszakaszban Benkő Roland szerepelt a legeredményesebben, aki mind a négy futamát megnyerve maximum ponttal várta a folytatást.
Az első elődöntőből Magosi Norbert és Tihanyi Sándor kvalifikálták magukat a döntőbe, míg meglepetésre az addig veretlen Benkő Roland kiesett. A gyulai versenyző startja nem sikerült a legjobban s utána hiába küzdött csak a harmadik helyen motorozott ám végül motorja is felmondta a szolgálatot. A második elődöntőben hárman álltak starthoz, mivel Tabaka József ugyan egy futamot teljesített ám azt megnyerte így 3 ponttal nyolcadik helyen jutott az elődöntőbe. Az második elődöntő startját követően Fekete Sándor mintha megtolta volna Kovács Rolandot, aki bukott s kizárásra került. Az újraindított futamban ketten álltak startszalag mögé, amely Nagy Róbert könnyed sikerét hozta hiszen Fekete Sándor motorjának lánca a harmadik körben elszakadt, így az utolsó métereken tolnia kellett versenygépét a döntős helyért.
A döntő előtt a startszalaghoz érkeztek a pilóták, hogy a helyszínen válasszák ki a számukra legideálisabb starthelyet. Az összpontszámi sorrend alapján Magosi Norbert válaszhatott elsőként, aki a kéket választotta. Majd Nagy Róbert választhatott, aki a fehérre tette le a voksát. Tihanyi Sándor a palánk melletti sárgát választotta míg Fekete Sándornak a szegély melletti piros maradt.
A döntő startja Nagy Róbertnek sikerült a legjobban, ám az első kör végén már Magosi vezette a mezőnyt s magabiztos motorozással megnyerte a pályaavató versenyt. A második helyen Nagy Róbert míg a harmadikon Fekete Sándor végzett. A döntőben hasonlóan a debreceni fordulóhoz a negyedik helyen Tihanyi Sándor végzett.
Összességében egy remek verseny láthattunk hazánk legújabb pályáján. Szerencsére az időjárás is kegyes volt hozzánk, hiszen a borús égbolt ellenére kellemes időben lehetett részünk. Szurkolókból sem volt hiány, hiszen a lelátók tömve voltak kíváncsiskodókkal, akik minden bizonnyal jól érezték magukat, hiszen remek hangulatot teremtettek. Nagy köszönet és gratuláció Albók Józsefnek és a Nagyhalász Speedway Ring minden munkatársának a profi szervezésért!
Végeredmény:
1. Magosi Norbert (2,2,3,3) + 1. hely az elődöntőben + 1. hely a döntőben
2. Nagy Róbert (1,3,2,2) + 1. hely az elődöntőben + 2. hely a döntőben
3. Fekete Sándor (3,2,1,1) + 2. hely az elődöntőben + 3. hely a döntőben
4. Tihanyi Sándor (2,2,1,2) + 2. hely az elődöntőben + 4. hely a döntőben
5. Benkő Roland (3,3,3,3) + 4. hely az elődöntőben
6. Kovács Roland (2,3,2,3) + kizárva az elődöntőből
7. Nagy Patrik (1,1,3,2) + 3. hely az elődöntőben
8. Tabaka József (3,-,-,-) 3
9. Vida Péter (0,0,2,0) 2
10. Tabaka Róbert (0,1,0,1) 2
11. Jannik Klein (0,1,1,0) 2
12. Balogh Csaba (1,R,-,1) 2
Futamról futamra:
1. Fekete, Tihanyi, Balogh,Klein
2. Benkő, Kovács, Nagy P., Tabaka R.
3. Tabaka J., Magosi, Nagy R., Vida P.
4. Kovács, Fekete, Klein, Tabaka J. (nem indult)
5. Benkő, Magosi, Nagy P., Balogh (R)
6. Nagy R., Tihanyi, Tabaka R., Vida P.
7. futam: Magosi, Nagy R., Fekete, Tabaka R.
8. futam: Nagy P, Vida P, Klein, Balogh ( d/2perc)
9. Futam: Benkő, Kovács, Tihanyi
10. Kovács, Nagy P., Fekete, Vida P.
11. Benkő, Nagy R., Tabaka R., Klein
12. Magosi, Tihanyi, Balogh,
Elődöntők:
13. Magosi, Tihanyi, Nagy P., Benkő (R)
14. Nagy R., Fekete, Kovács (F/d)
Döntő:
15. Magosi, Nagy R., Fekete, Tihanyi