2014.04.22. 16:36, Sz.Peti
A pálya és környéke a tél folyamán gyökeresen megváltozott, hiszen teljesen elkészült a depó, amit a motorosok az első alkalommal használhattak az edzés ideje alatt. A depó közvetlen szomszédságában lévő raktár épület teljesen átalakult, s immáron személyzeti épületként, orvosi szobának, zuhanyzóknak, öltözőknek, mosdóknak helyet adó épületként fog funkcionálni.
A depó kapu kialakítása hasonló mint a mórahalmi oválon, így nincsen depókapu, helyette egy nyitás van a pálya és a depó között. A megoldás teljesen szabályos és praktikus egyben, hiszen nem kell húzogatni és nyitogatni a lufi palánkot és a depókaput. A depó a start mögötti kanyarban helyezkedik el, de gondolva azokra a szurkolókra, akik onnan szeretik nézni az eseményeket, a pályát és a depót összekötő szakasz felé egy híd épült, így ezen átsétálva könnyen megközelíthető a depókanyar.
A nézőtér is komoly átalakításokon esett át, hiszen egy szintre lett hozva a beszálló valamint az egyenes lelátója. A pálya körül kialakításra került a biztonsági zóna, melyet a kötelező métereken túl, a nézőtéren körbefutó zöld korlát is jelez. A bírói torony a tél folyamán elkészült, és a helyükre kerültek a kizárást jelző lámpák is.
Az edzésre a kezdés előtt egy bő félórával érkeztem, s a motorosok lassan kezdték melegíteni vasparipájukat az új depóban. Az előzetes hírek beigazolódtak, és az eseményen részt vett Magosi Norbert is, aki ezelőtt még egyszer sem járt, és nem is motorozott a nagyhalászi oválon.
Az edzés megkezdése előtt a pálya tulajdonosa Albók József egy rövid eligazítást tartott, az edzés menetéről a közel húsz főből álló motoros brigádnak. Majd kérésére mind a húsz résztvevő beindította motorját, hogy bevonulásképpen csapjanak egy pár kört a megújult Nagyhalász Speedway Ringen. Elsőként természetesen a pálya megálmodója, és tulajdonosa Albók József gurult be saját vasparipáján, őt Kovács Roland, Stefáni Attila és a többiek követték. A bevonulásról természetesen videó felvétel készült.
A bevonulást követően következhetett a motorozás. Elsőként Magosi Norbert, Stefáni Attila valamint Kovács Roland gördültek a salakra. Rolandnak sajnos ekkor csak egy pár kört sikerült megtennie, hiszen motorja megállt alatta. De az edzés számára itt nem ért véget, hiszen a tulajdonos, Albók József vasparipájával motorozott tovább. A bemelegítő körök után következhettek a startszalagos futamok. A futamokban a fentebb említett három versenyzőn túl Fekete Sándor és Vida Péter is részt vett.
Fekete Sándor számára nem a legszerencsésebben sikerült az edzés, hiszen két alkalommal is sikerült közelebbről megismernie a nagyhalászi salakot. Először az egyik futamban első helyről egy gödör megdobta őt és elcsúszott, majd Kovács Roland elsodorta az első kerekét, így ismét a salakon találta magát. Szerencsére mindkét bukást szerencsésen megúszta és mindkét alkalommal saját lábán hagyta el a pályát.
A közel négy órás edzés végén örömmotorozás kezdődött, Kovács Roland és Fekete Sándor látványos egykerekezésekkel búcsúztak a kilátogató közönségtől. A nap végét a tulajdonos pohárköszöntője után egy bográcsgulyás zárta.
Az edzésen készített képeim ide kattintva megtekinthetők