2014.04.02. 11:37, Edit
Szia Edit!
Hossz hallgats, de nem rdektelensg utn, olvasva a nlatok uralkod salakos hangulatot, dntttem, hogy rok egy pr sort. Krlek, ne rtsd flre a dolgot, nlunk is csak klub szinten prezentlom az szrevteleimet, ha gy rzem, van alapja a dolognak. Klnben is, nem brlok s oktatok, csak a sajt szrevteleimet prblom prezentlni. A salakmotorozshoz is a mindenki ltal tudott dolog kell: pnz, pnz, pnz..........
Ha nincs bvben a pnz, akkor sz, sz, sz!
Teht szerintem – kpletesen - nem 5 szemtdomb, 5 torzsalkod kakassal a megolds a klubjaitok kztt, hanem egyes salakmotorplyk elnyeit ill. attraktv mivoltjt ill. az adott rgi-megye, vros knlta nagyobb toborzsi terletknt kell rtelmezni, j tehetsges versenyzk felkutatsra. Mert a megoldst csak a fiatal srcok hozhatjk. Ki kell hasznlni a mini plya adta lehetsget.
Ezt Ole Olsen mr 1976-ban tancsolta. Nagyon elgondolkodnk az ifi kategria motorjain. Max egy kategria, azaz 125ccm gpekben szmolni, mert ha tbb van, osztdik az ifik szma. Termszetesen ismerkedsnek minden arra hasznlhat motor j. Pl. a cseh SHUPA olyan 125ccm-es motort dobott piacra, amely zemanyaga a benzinkutaknl is megvsrolhat, teht nem veszlyes, de MAJDNEM metil.

A cseheknl 8-10 krl van a Speedway Minicap versenyzinek a szma s egy komoly versenyzi mlttal rendelkez versenyz, Zdenek Sneiderwind veznyli az egsz vet, persze nem kis csaldi segtsggel. Ebbl a kategribl vente 1-2 fiatal lp t az 500-ba, ha betltik a 15 vet. Nlunk Szlovkiban, mint tudod, mr csak egy plya van, a versenyautkat kitiltottk, de mini plya biztos nem lesz a fociplybl. Teht a srcok teljes kaliberrel, esetleg lefojtott motorokkal edzenek, ami egy 12 ves srcnak nemhogy idelis, de szerintem mg letveszlyes is lehet, ha konkrtan kzs ismersnk Fritz W. show msort akarjk lekoppintani.

Ezrt sok a felesleges s fjdalmas buks s ezltal nagyobb a szelektci is. Teht nem rentbilis a dolog. A 125-s motorokrl egy-kt szezon utn knnyebb tlni az 500ccm-re. Sajt szemeddel lthattad tavalyeltt Mrahalmon a Pardubice szneiben versenyz kt fiatalt, akinek ez volt az els igazi 500-as versenyk s nagyon szpen teljestettek. Persze ehhez hozzjrult a mrahalmi rvidebb plya, hisz 120-140 m-es plykon nttek fel.

Ha ez mr megindult, jn az egyik legnehezebb dnts, hogy orszgos szinten ki fogja ssze az ifiket. Csak szakemberek dntse legyen, hogy kinl fussanak ssze a szlak. Egy tbbsg ltal elismert s elfogadott szemly, versenyz, edz, manager, szerel s ha kell, akkor apa is egy szemlyben, akinek kapcsolatai is vannak. Nlunk Jan Daniel, cseheknl Milan Spinka. Tbb neves hazai versenyztk npszersgt is ki kell aknzni az ifikkel kapcsolatban, nem hiszem, hogy elzrkznnak elle. Martin Vaculik is sorra ltogatja az iskolkat, rszt vesz s djakat ad a bicajversenyeken arnovicn s taln legltvnyosabb az, hogy minden szezon vgn szt osztja a nem aktulis felszerelst-sisak, overl, motortakark s bagrt adja a liga szinten mr nem teljest blokkjait.

Tiszta szvbl kvnom, hogy az ltalatok kitztt clokat az eljvend id igazolja s a versenyeredmnyek alapjn rtkeljk a magyar salakmotorsportot s nem a hrom-ngy n. ktelez hozzszl szavaibl!
Tisztelettel: Farkas Kroly SLOVAKIA