Tabaka József interjú
motorshow1.hu 2010.12.06. 14:57
Tabaka Józseffel készített interjút a népszerü, MotorShow1 Magazin.
"Az idei salakmotoros magyar bajnokkal, Tabaka Józseffel beszélgettünk a kezdetekről, az idei évről, illetve a hazai salakmotorozás jelenlegi helyzetéről.
MS1: Először is szeretnék gratulálni a Magyar Bajnoki címedhez! Hosszú út vezetett a végső bajnoki sikerig, azonban biztosan érdekelné az olvasókat, hogy mikor kezdtél el a salakmotorral foglalkozni, hogyan csöppentél bele ebbe a sportba?
...
... Tabaka: Köszönöm szépen! 2003-ban mentünk el a családdal egy versenyre, és akkor tetszett meg a salakmotor. Majd az akkori edzőt, Adorján Zoltánt felkerestem, hogy szeretnék motorozni. Ő nagyon készséges volt és elmagyarázta, hogy működnek a dolgok. 2004-ben kezdtem el motorozni, és rá egy évre az első versenyen tettem le a licenc vizsgámat, és ettől a versenytől fogva kezdtem el versenyezni.
MS1: Idén először állhattál fel összesítésben a dobogó legfelső fokára, milyennek láttad belülről az idei magyar bajnokságot?
Tabaka: Nagyon készültem az idei Magyar bajnokságra, mert az idei évben voltak reális esélyeim a Magyar bajnoki címre. A I. forduló is elég jól sikerült, mert 2. lettem, csak Matej tudott megverni a döntőben. A II. forduló még jobban sikerült, mert ott max pontszámmal meg tudtam nyerni a versenyt, és így átvettem a bajnokságban az első helyet. Én nagyon élveztem a Magyar bajnokságot, és óriási érzés, hogy megnyertem életem első bajnoki címét.
MS1: Külföldön is többször versenyeztél idén, Lengyelországban, Németországban, Horvátországban, illetve Nagy-Britanniában is jártál. Hogyan értékeled az idei külföldi szereplésedet, mennyire tartod fontosnak a külföldi futamokon való részvételt?
Tabaka: Így van, nagyon sok versenyem volt idén, a versenyeim 2/3-a külföldön volt. A külföldi versenyek nagyon sokat jelentenek, mert új pályákon motorozik az ember és rengeteg új stílust lehet kipróbálni. Sok tehetséges versenyzővel találkozik az ember, és tőlük lehet sokat tanulni. Úgy gondolom, hogy a külföldi versenyek nagyon fontosak egy versenyző életében.
MS1: Diákként nem lehet egyszerű profi ligákban versenyezni. Mennyi időd marad egyáltalán bármire a versenyzés, illetve a versenyekre való felkészülés mellett?
Tabaka: Így van! Szabadidőm szezon alatt szinte nincs is. Csak a motorozás, utazás és a motorok felkészítése a versenyekre. Szabadidőm télen van, ekkor csak erőnléti edzések vannak. Ilyenkor húzok bele a tanulásba is kicsit, tavasszal általában rontok kicsit, de szerencsére sosem volt gondom az iskolával.
MS1: Melyik volt az idei legemlékezetesebb futamod?
Tabaka: Idén a Gorican-i SGP forduló, ahol tartalék voltam. Ezen a versenyen starthoz nem álltam, de az edzésen tudtam edzeni a világ 15 legjobb versenyzőjével, és ez egy óriási dolog számomra. Rengeteget tanultam és beláttam a legnagyobbak világába.
MS1: Az idei magyar bajnokság mindössze két fordulóból állt, az itthoni salakmotorozás látott már szebb napokat is, a Debreceni pálya sorsa pedig jelenleg is bizonytalan. Salakmotorosként hogyan látod ezt a helyzetet? Lehet idehaza ismét jövője ennek a külföldön rendkívül népszerű szakágnak?
Tabaka: Így van! Mivel csak két pálya volt tavaly év elején, ezért 2 fordulós lett a Magyar bajnokság de sikeresen lezajlott ami már elég nagy szám. (sajnos) Viszont én úgy gondolom, hogy a következő év fejlődést fog hozni, mert úgy néz ki, hogy a debreceni pálya sorsa megoldódik, és lesz újra salakmotor, rendszeresen tudunk majd edzeni és versenyezni. Végre lehet foglalkozni a fejlődéssel is, mert lesz egy szilárd alap. Újra 3 fordulós lehet a Magyar bajnokság, remélem ez gond nélkül fog működni, előrelépés lesz a salakmotorban, és újra olyan népszerű lehet, mint 10 évvel ezelőtt.
MS1: Az átlag motorsportrajongó talán az általatok használt motorokról tud a legkevesebbet, hiszen ilyen motorok nem jöhetnek szembe velünk az utcán, nem ismerjük őket testközelből. Mesélnél nekünk pár szót a motorodról, illetve a csapatodról?
Tabaka: Igen, ez egy nagyon speciális motor, csupán 2 gyártó van. Ezek 500 ccm-es, 1 hengeres, 4 ütemű motorok. Nincs se váltó, se fék. Van egy száraz kuplung, és ha ezt behúzzuk, úgy lehet megállni. Egy rém egyszerű szerkezet, hogy minél kevesebb legyen a hibalehetőség. A csapatom Édesapám Tabaka József, öcsém Tabaka János és Managerem Pusztai Tamás egyelőre.
MS1: Mennyire követed nyomon a külföldi bajnokságokat, illetve a VB-t? Van-e példaképed a külföldi élmenők közül?
Tabaka: Minden versenyt megnézek, ha nem ütközik a saját versenyeimmel, akkor kiutazni is szoktunk, hogy élőben is megnézzük a versenyeket. A nagy kedvencem Nicki Pedersen. Nagyon szimpatikus versenyző, és amit tesz azért, hogy a legjobb legyen az engem is ösztönöz.
MS1: Mik a terveid jövőre, illetve a kitűzött céljaid az elkövetkezendő szezonra? Milyen bajnokságokban szeretnél elindulni?
Tabaka: Jövőre a Magyar, és a Lengyel bajnokságban szeretnék versenyezni, olletve az EB-n és SGP kvalifikáción akarok elindulni. Szeretném megvédeni a Magyar bajnoki címemet, és a felnőtt EB döntőbe szeretnék bejutni, valamint a SGP kvalifikáción minél tovább jutni. A lengyel bajnokságban egyenlőre nincs csapatom, mert még nem lett lezárva az idei szezon, de ott is egy ponterős versenyző akarok lenni, és bármelyik csapatban is fogok versenyezni, húzóember akarok lenni.
MS1: Kik támogattak Téged idén, kiknek szeretnél köszönetet mondani?
Tabaka: Nagyon nagy köszönet a családomnak, csapatomnak és szponzoraimnak: Don Pedro Pizzéria, Szertár Sport, Bélyegzőcenter, Fuchs, Szabó József, Papp farm, Speedwaylive, Ózon Wellnes, Széll Service, Primaverda, Széll Farm, Hetei Attila, Lovas Zoltán, Viktória 99 Bt.
MS1: Köszönjük a válaszokat, eredményes felkészülést, és sikeres következő szezont kívánok!
Az interjút készítette: Kiri
MotorShow1
|