Speedway Hrek : Speedway s a Titn alkatrszek-Beszlgets Barth Luigival |
Speedway s a Titn alkatrszek-Beszlgets Barth Luigival
V.Laci 2013.01.13. 21:40

Titn alkatrszek hasznlatrl eddig csak hallani lehetett, viszont semmi konkrtum nem szivrgott ki rla. Tbb alkalommal vgeztek teszteket, de ezek gy is csak lesben derlnek ki milyen sikeresek lesznek.
Ebben a szezonban mr lehet a titn alkatrszeket hasznlni a motorokban. A titn knnyebb, tartsabb s jobb teljestmnyt adhat a motoroknak(?) Mi errl a te vlemnyed, tbb vtizedes tapasztalat utn?
- Ez gy igaz. A 80-as vek utn ez v janur 1-jtl jra engedlyezett a titn alkatrszek hasznlata, de csak a motorban a vz kerekek stb. nem alkalmazhat!
Valban knnyebb, ez vitathatatlan. Azonban a tartssgt vitatnm, hiszen hossz vekkel ezeltt a sok problma miatt tiltottk be! Az akkori motoroknak a fordulatszma pedig messze elmaradt a napjainkban lvktl.
Elmlt v vgn minden GM kpviselet megkapta a GM gyr hivatalos llsfoglalst, hogy nem kvnnak titn alkatrszeket forgalmazni!
Visszatrve a klasszikus salakmotorozshoz, nem hiszem, hogy van r szksg, mivel, amit ezzel nyernk, azzal semmivel nem vagyunk elrbb. Gondolok itt a magas 11000ford/perc utn nagyon gyorsan esik a teljestmny s radsul a tlzott hossz ideig tart magas fordulatszm veszlyes, nem beszlve anyagiakban is megterhel lehet.

Mennyire viseli ez meg a versenyzk pnztrcjt?
- Attl fgg hogy milyen alkatrszeket szeretnnek kicserlni pl: std. GM szelep €40;-/db, addig a titnbl kszlt € 80;-/db. Ehhez pl. hozzjn a magasabb munkadj, mivel az eredeti dolgokhoz nagyban hozz kell nylni. Aztn az id majd eldnti , hogy megrte–e.
Nem fog-e emiatt mg jobban sztszakadni a salakmotoros mezny? Gondolok itt arra,hogy a gazdagabb s komoly szponzorokkal rendelkez versenyzk fognak emiatt jobban rvnyeslni (?)
-Vannak olyan plyk, amelyeken taln htrnyba kerlhetnek azok a versenyzk, akik nem engedhetik meg maguknak a plusz kltsget, de azrt fizika az fizika marad.
Nem hiszem hogy most ettl kezdenek el a plyacscsok megdlni.
- Nhnyan mr elkezdtk tesztelni ezeket a fejlesztseket, tbbek kztt a hromszoros hosszplys vilgbajnok Joonas Kylmkorpi. De eddig semmilyen informci nem szivrgott ki a motorok teljestmnyrl. Te hallottl-e mr valamit rla, esetleg van e valamilyen tapasztalatod az j fejlesztssel kapcsolatban?
Igen, ezt n is hallottam, hogy tesztelt Olaszorszgban, de semmi kzelebbit nem halottam errl a tesztelsrl.
Azt tudom, hogy nhnyan a tesztpadon prblnak s prbljk a facebookon meg twiteren kiszivrogtatni, hogy mennyire ell jrnak a fejlesztsben.. ;-D
Egyenlre az alkatrszek llnak rendelkezsre, semmifle tesztelst nem csinltam. Taln nhny ht mlva, de csak a plyn akarok prblni, mert a tesztpad csak tesztpad!..id s pnzpocskls. lesben a plyn sokkal knnyebb hasznlhat informcit szerezni.
Nagyon megneheztik gy a szegnyebb speedway hatalmak fejldst. Szerinted mi lehet ennek a clja egy jabb FIM fogs, mint a kipufog botrny volt?
- Nem rtettem a kipufogval alkotott szablyokat sem, mert veszlyes s bizonytott tny, hogy a mostani motorok zajszintje mr elrte, ha nem meghaladta a nhny vvel ezelttit.
Kipufogval kapcsolatban Dniban ez vtl engedlyezett a rgi kipufogk hasznlata is!
Az, hogy az FIM milyen elvek alapjn hozza meg dntseit, nem tudom. Az viszont nagyon rezhet, hogy nagyon nagy krt tesznek a szablyalkotk….
|