Interjú Sike Tamással
speedwaylive.hu 2010.10.25. 13:06
Az utóbbi években ritkán lehetett hallani Sike Tomiról.
Nagy ritkán jött egy-egy olyan versenyről eredmény, melyen Ő is indult.
Portálunk, Tamás Édesapját kérte fel, hogy legyen a "közvetítő" és segítsen összehozni ezt az interjút. Sike Csaba ezt szívesen vállalta és szuper gyorsasággal küldte ki kérdéseinket az angliában élő fiának, illetve a válaszokat vissza hozzánk.
Kérdések, Tamás válaszai:
Mennyivel másabb a salakos légkör meglátásod szerint a brit szigeteken, mint hazánkban?
- A brit salakos világ az nem csak a magyarhoz, hanem minden más országhoz viszonyítva is teljesen más. Mondjuk az igaz, hogy nehéz egyáltalán megállapítani egy ország salakmotoros helyzetét úgy, hogy Magyarországról jött az ember. Szinte úgy is mondhatnám, hogy attól eltekintve, hogy itt is balra kanyarodnak, meg négyen indulnak egy futamban, szinte minden különbözik. De talán a legnagyobb különbség a versenyzők hozzáállásában van. Barátságosak egymással és segítenek egymásnak, különösen azok akik egy országból jöttek. Jó lett volna ha ezt a versenyzői magatartást nem idegen földön kell először tapasztalnom.
Meg lehet élni a versenyzésből, vagy dolgozol a sport mellett?
- Hogyne lehetne megélni a motorozásból, csak nem az én szintemen és azt hiszem ezt még sok salakmotoros elmondhatja, mert ha azt nézzük, az itteni pontpénzek az elmúlt öt évben nem nagyon változtak, viszont a járulékos költségek, -gondolok itt a szerelők bérére, vagy az új alkatrészek árára- viszont majdnem 50 %-al emelkedtek. Úgy hogy marad a jól bevált munka sokunknak és munka után a motor mosás és a motorozás.
Milyen terveid vannak a továbbiakban a versenyzéssel kapcsolatban?
- Alapvetően a versenyzés csábított ki Angliába, de az három éve volt, most 24 éves fejjel úgy látom, hogy ilyenkor már illik a jövőjére is gondolni az embernek. Viszont továbbra is maradok hű magamhoz és figyelem az esetleges lehetőségeket. Mindig úgy láttam, hogy ha az ember nyitott szemmel jár a világban, könnyebben megtalálja a számára megszabott utat, mint ha csak leszegett fejjel megy arra amerre a többiek mennek.
Hány versenyen indulsz évente és mennyi edzés lehetőség van?
- Idén három versenyen indultam tekintettel arra, hogy egyik csapatban sem sikerült helyet találnom. Edzési lehetőség az van, ha az ember ki akarja használni. Itt úgy edzenek, hogy verseny után aki akar edzeni, az mehet. Ez kb. az utolsó futam után szokott lenni, úgy 15 percig. Ami azt eredményezi, hogy abba a 15 percbe próbál az ember mindent belesűríteni, tehát legtöbbször motort sincs idő "állítani", csak tankolni és mehet a következő négy kör. Azt persze elfelejtettem, hogy az edzés is -úgynevezett second half- szalagra megy és menni kell négy kört. Nincs "rajt-félkör-pihenek egy kicsit mert elfáradtam-aztán majd még egy rajtpróba-meg egy kör " mondjuk. Ja és persze azért csak 15 perc, mert a versenyek 90 %-ának időben be kell fejeződnie. Pl. start 19.00-kor és motorozni a pályán max. 21:00-ig lehet. Ebből kifolyólag az sűrűn előfordul, hogy az ember utazik több száz kilómétert, kipakol, végig várja a versenyt, aztán szólnak hogy már nincs idő edzeni, mindenki mehet haza.
Szóval edzeni azt lehet, ha találsz olyan motorost aki akar, ami nem csoda hogy nincs.
Mikor voltál itthon utoljára és mikor leszel ismét?
- Utoljára ez év elején voltam otthon a barátnőmmel, meglátogatni a családomat. Azt nem tudom mikor megyek legközelebb, mert sajnos a távolság az nem csekély és szervezést igényel hogy mikor és hogyan tudok hazalátogatni.
Látsz-e esélyt arra, hogy Magyarországon látunk versenyen?
- Semmi nincs kizárva. Mondjuk ha a szívemhez közel álló algyői pályát hivatalosan is elismernék, akkor a jelenlétemmel mindenképpen próbálnám emelni az esetleges rendezvények színvonalát. Más esély csak úgy van, ha mondjuk a salakmotoros pályafutásom 180 fokos fordulatot venne és esetleg egy aktív szezonban kellene magyar földre látogatnom (természetesen a feltételek tisztázása mellett).
|