Miskolc-Rzeszów - nyilatkozatok
speedwaylive.hu 2010.08.02. 13:50
A vasárnapi verseny után nyilatkoztak a résztvevők.
A miskolciak szinte teljes csapattal vállalták a válasz adást, viszont a rzeszówi versenyzők nem voltak hajlandóak nyilatkozni kolléganőnknek, aki a sportowefaktynak is készítette az interjúkat. (!)
Részletek:
Tabaka József:
15 pontot szereztem, az idei évben eddig ez a legjobb teljesítményem. Ez köszönhető annak is, hogy egy kicsit gyengébb csapattal állt ki a Rzeszów, de nekem ma kijött a lépés. A motor is jó volt, én is rá tudtam pihenni a versenyre, jól éreztem magam. Összejöttek a dolgok. Ez a meccs jellemzi az egész évünket úgymond, mert mindig nagyon apróságokon mentek el a dolgok. Megint nem tudtunk erős csapattal kiállni, de azt gondolom, hogy ha van egy kis szerencsénk és mondjuk Cameronnak nincs motorhibája és Norbit az első futamban nem zárják ki, akkor nyerhettünk volna. Ezzel csak az a baj, hogy túl sok a volna… ez sport, itt csak a végeredmény számít. Nagyon sajnálom, hogy így alakult.
Igazából ugye ennek a versenynek már nem volt jelentősége számunkra, hisz a rájátszásba már úgysem számít bele, inkább arról van szó, hogy szépen akartunk búcsúzni a nézőktől, de a világkupa közbeszólt. Azt sajnálom még, hogy a nézők dobálják az ellenfelet, hisz ő csak küzdött, hajtott. Idejön a versenyző, küzd, hajt és megdobálják azért, mert a vezetőbíró rossz döntést hozott. Tényleg nagyon megütötte a fejét a bukástól.
Szatmári László:
Ahhoz képest, hogy a sorozat egyik bajnok aspiráns csapatát fogadtuk talán elég jól álltunk a félidőig, és nem is a legerősebb csapatunkkal álltunk ki. Igaz, hogy ők sem, de minket üldözött a balszerencse ezen a versenyen, amit a bukásokkal sikerült megkoronáznunk. A három pontom pedig azzal magyarázható, hogy a motorom is a végét járja már és én is. Amíg nem tudjuk a technikánkat rendberakni, nem tudunk elmenni edzeni, addig sajnos ezen nem lehet változtatni. A lengyel vezetőbírón ismételten nem lepődtem meg, nagyon régóta motorozom már a lengyel ligában és ez mindig is így volt, hogy ők csak a sajátjukat nézik. És nem úgy, mint mi néha, hogy a saját versenyzőnkkel tolunk ki itthon, tekintve a pályakarbantártást,. A bírók mindig a sajátjukat fogják védeni. Ez nem meglepő számomra.
Magosi Norbert:
Sajnos a bukásom miatt nagyon megsérült a lábam, egészen hazáig jegelni fogom és remélem nem dagad fel jobban. Az első futam nagyon érdekesen alakult, nem tudom mi volt a vezetőbíróval, már futam előtt szóltam neki, hogy az óra sem működik, ezek szerint neki lehet hibáznia. Azzal indokolta a kizárásom, hogy én változtattam a sávom. Köztudott, hogy a miskolci pályán a pirosról nem lehet derékszögbe elfordulni, a sárgáról és a pirosról csak kicsit ferdén lehetséges. Azért zárt ki, mert változtattam az irányom, pedig látszott a nyomvonalon, hogy nem. A lengyel versenyző tette rá a könyökét az én vállamra, nyomott lefelé és ezáltal buktam… nem értem a kizárást. Aztán a kilencedik futamban ismét buktam, kívülről kezdtem, majdnem sikerült is elgyorsulnom, úgy gondoltam, hogy lesz még annyi lendületem, hogy utólérem Okoniewskit, de láttam, hogy nem ott már nem volt mit tenni, kifordultam kívülre. Ő az a típusú versenyző, aki jó hosszan fordul, ezt igy per pillanat nem vettem figyelembe, kijjebb kellett fordulnom, de ott már akkora volt a tempó, hogy nem bírtam megfogni a motort és ezáltal kifarolt a hátulja és beleszálltam a légzsákba. Ami nem is lett volna probléma, csak alácsúsztam és hozzáért a lábam a palánkhoz, ami nagyon fájt. Kiment az erő a lábamból, elég sokáig a légzsák alatt voltam, mozdulni se tudtam, mert annyira fájt a lábam. Aztán az utolsó futamban mikor Kuciapa megelőzött, nézelődtem jobbról-balról, kicsit lassúnak éreztem magam, és azért nézelődtem, hogy tudjam zárni a szöget. Már nem voltam 100%-os. Főleg a jobb lábammal nem bírtam, amivel a lábtartóban állok. Nem bírtam már teljesen odakoncentrálni, így inkább forogtam. Jobbról vártam, ő balról jött, ő egy nagyon jó versenyző.
A verseny elején nagyon rosszul kezdtünk, ugye engem is kizártak, ami nekem nagyon rosszul esett, igazságtalannak éreztem. Woodwardnak is a két motorhiba… Úgy érzem benne lett volna a csapatban a győzelem.
Cameron Woodward:
Ez a nap tényleg nem az én napom volt. Bizonyítani akartam, erre a második futamomban megragadt a blokkom. Már a próbastartkor éreztem, hogy valami nem jó, de már nem volt idő visszamenni. Aztán a következő futamban szintén én álltam starthoz, akkor már a tartalék motoromat kellett bevetnem, akkor meg a lánccal akadt problémám. A következő starthoz állásomkor pedig volt az elcsúszásom,amit nagyon sajnálok. De úgy érzem, hogy nincsenek rendbe a motorjaim, úgyhogy most, ha hazamegyek Angliába első dolgom az lesz, hogy elviszem őket a tuneremhez. Nagyon sajnálom a mai napot, hiszen, ha nincs ez a sok balszerencse, akkor ezt a versenyt megnyerhettük volna.
Janusz Slaczka:
Jó verseny volt, de nagyon gyengén teljesített Woodward. Cameron csak 5 pontot csinált, többet vártam volna tőle. Nagyon szerencsétlenek voltunk ma, Norbi és Cameron bukása, aztán ugye Norbit még ki is zárták a futamokból, ezzel sajnos rengeteg pontot hullajtottunk el. Ahogy haladt előre a verseny sajnos mindig picivel növelték az előnyüket a rzeszówiak. Mikor Okoniewski és Magosi bukása volt, igaz, hogy Okoniewski könyökölt a start után, talán mind a négy versenyzőt vissza kellett volna hívni, hiszen egy tipikus első beszállós bukás volt, nem értettem miért Norbit zárták ki. Tabaka nagyon jól teljesített minden futamában, ez az ő szintje, most megmutatta mit is tud valójában.
Sári Éva
sportowefakty.pl
speedwaylive.hu
|