Ott voltunk mi is….
speedwaylive.hu 2009.07.10. 16:30
Múlt hét vasárnap EB középdöntőt rendeztek Diedenbergenben. Nagyszerű versenynek lehettünk szemtanúi, amelyet néhány mondatban összefoglalunk önöknek. A verseny napján már reggel nyüzsgölődés volt a depóban, hiszen már nyolc órakor a gépátvétellel kezdődött a nap.
Éppen az irodában voltunk, az akkreditáció miatt, amikor Karavickas volt előttünk és a rajtszámát szerette volna elkérni, de ez nem ment zökkenőmentesen. Ugyanis közölték vele a rajtengedélye még nem érkezett meg. Ekkor néhány telefonhívással sikerült megoldani a fiatal versenyző problémáját. Az edzésen még nem volt jelen a teljes mezőny, összesen tíz motoros élt a lehetőséggel. Az edzésen részt vett Kovács Roland is, aki mindent megtett már az edzésen is, változtatott a motorbeállításokon, ami miatt gyorsabb is volt látványosan. Viszont a motorok közötti különbség az fényévnyire volt a többiekéhez képest. A tréningen már megvillantotta tehetségét, az orosz hármas Vlasov, Darkin és Gafurov. Hasonlóan erősnek látszott a Lengyel Gomolski is, akit mindenki a verseny győztesének várt. Dél körül már meg is változott véglegesen a startlista, hiszen mind a két tartalék versenyző előlépett főversenyzővé, a Holland Janick de Jong és a Lengyel Daniel Pytel. Az utóbbinak egy hajszálon múlott a továbbjutása a döntőbe, de rontott az utolsó futamában, így elszálltak a reményei.
Néhány szóban az érdekesebb futamokról.
1.futam: Mint ahogy már írtam, borítékolható volt Gomolski győzelme, aki nagy csatában győzte le a Dán Hougaardot. A 2.futamban Darkin mutatkozott be, akit Hynek Stichauer utasított maga mögé, igaz nem egy egetverő fölénnyel. A harmadik futamban viszont már megjelent a Speedway Miskolc egyik favorit versenyzője Vlasov is. Már a rajt után óriási küzdelmet mutattak be honfitársával Gafurovval, de végül csak két pont esett Siemen ölébe. Vlasov ezek után magabiztos motorozással vitte végig a versenyt és bemutatta a versenyen azt, hogy létezik sportszerűség ebben a sportban. Négy etap után neki tíz pontja volt, Darkinnak viszont nyolc. A közös futamukban a Lengyel Gomolskival találkoztak, akinek nagyon feküdt ez az ovál. A rajt után már meg is volt a papírforma sorrend, Gomolski, Vlasov, Pytel és Darkin. Ekkor Vlasov hátra pillantott és szó szerint maga elé engedte a többieket. Utánna mint akit puskából lőttek ki már elé is keveredett, a Lengyel versenyzőnek és felzárkózott Darkinhoz és páros motorozást bemutatva folytatták tovább a futamot. Az Orosz összefogásnak köszönhetően mindketten döntősek lettek, igaz Darkin csak tartalékként.
A botrány!
Érdekes pillanatnak lehettünk szemtanúi a kilencedik futamban. A Lengyel Gomolski tört az élre és az első kör befejezése után leesett a kerékbetétje. Ezután mintha misem történt volna tovább köröztek a versenyzők, de a harmadik körben bevillant a piros lámpa és a kanyarbírók lengetni kezdték a piros zászlót. Az egész publikum tanácstalanul állt. Rövid idő elteltével bejelentették, hogy Gomolskit kizárta a vezetőbíró. Ebből akkora botrány keveredett, hogy a Lengyel versenyző a sisakját levéve indult a vezetőbíróhoz. A Német rendezők szó szerint lefogták a versenyzőt és telefonfülkéhez hívták megbeszélni a történteket. Annyit mondhatok a telefont szó szerint össze kellett söpörni és Gomolski dühét, csak hosszas nyugtatgatás után lehetett csillapítani .
Azt bátran kijelenthetjük, hogy az utóbbi tíz év legizgalmasabb versenyét láthattuk, minden futamban látványos előzésekkel volt tarkítva a verseny. A versenyből nyolc, tíz versenyző megérdemelte volna, hogy ott legyen a döntőben.
Érdekes tanulság!
A németek egyik versenyzője Tomas Stange hazai versenyzőnek számít, akinek kétszer is motorhibája volt (?) vagy legalábbis úgy tűnt. Stange érdekes módón két futamból is az első helyről állt ki és nem idegesítette egyáltalán. A verseny végén kicsit fény derült az igazságra. A fiatal német azt mondta, igazából nem akart továbbjutni, mert ő nem fog több ezer kilométert utazni a döntő miatt. Jó volt ez így is, motoroztam egy jót engem elfogad így a hazai közönség.
Mennyire is vagyunk elmaradva (!)
Míg Kovács Roland barátjának köszönheti, hogy egyáltalán kölcsönmotorral részt tudott venni a versenyen addig a profik lenyűgöző motorokkal versenyeztek. Egy hónapja nem is edzett, míg vannak akik hetente több alkalommal versenyeznek.
Mads Korneliussen.
A verseny előtt már ott volt a csapat a gépátvételen, a versenyző csak délbe esett be a pályára . Sikerült egy kicsit elcsípni.
Hogyan érkeztél a verseny helyszínére?
-Természetesen repülővel, de a verseny után már megyünk is tovább Angliába.
Van e civil foglalkozásod?
-Persze. Salakmotor versenyző! –mosolygott a dán versenyző.
Rossz látni, hogy a magyar versenyzők fényévnyire vannak elmaradva , anyagi, és versenyzési lehetőség szempontjából.
|